کاهش هزینه های گاز شرکت با اعمال تعرفه نیروگاهی در آینده نزدیک

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

کاهش هزینه های گاز شرکت با اعمال تعرفه نیروگاهی در آینده نزدیک

مهندس مصطفی علوی مدیر عامل ، حیدرعلی گودرچیان معاون بهره برداری شرکت گاز استان اصفهان و هیات همراه ضمن بازدید از ایستگاه گاز کارخانه و نیروگاه حرارتی تولید برق شرکت با مهندس احمد صادقی مدیر عامل ، و تعدادی از دیگر مسئولین شرکت ۲۳ بهمن ماه دیدار و در خصوص امکان تفکیک تعرفه گاز مصرفی شرکت به دو بخش صنعت و تولید برق به بحث و تبادل نظر پرداختند .

مهندس صادقی مدیر عامل شرکت ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر به حاضرین در این جلسه گفت : در حال حاضر ذوب آهن اصفهان درصدی از گاز مصرفی خود را صرف تولید برق و انتقال آن به شبکه برق استان اصفهان می کند که باید هزینه های آن طبق تعرفه نیروگاهی محاسبه گردد . مدیر عامل شرکت یادآور شد : با اجرای این طرح درصدی از هزینه های شرکت کاهش می یابد و بهره وری بیشتر را شاهد خواهیم بود .

مهندس علوی مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت : ذوب آهن اصفهان یکی از مصرف کنندگان گاز  طبیعی در استان اصفهان می باشد که قسمتی از این مصرف در جهت تولید وصنعت فولاد و درصدی نیز صرف تولید برق نیروگاه های این شرکت می شود که به لحاظ قانونی می توان این دو بخش را تفکیک و از تعرفه های مربوط به خود استفاده شود . وی با اشاره به این موضوع که تفکیک این دو بخش می تواند هزینه های گاز مصرفی شرکت ذوب آهن را کاهش دهد ، یادآور شد : در حال حاضر زمینه های آن فراهم شده است که این تفکیک صورت پذیرد و ذوب آهن اصفهان و شرکت گاز استان اصفهان به تعامل خوبی در این خصوص رسیده اند تا این توافق به سرانجام برسد .

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت : قسمتی از این کار مستلزم اقدامات فنی و بخشی دیگر نیز اقدامات اداری می باشد که با همت ذوب آهن اصفهان و شرکت گاز استان اصفهان این مهم هر چه سریعتر عملی خواهد شد . وی ذوب آهن اصفهان را صنعتی ملی و مایه افتخار استان اصفهان دانست و افزود : ذوب آهن اصفهان علاوه بر داشتن محصولات استراتژیک با کیفیت ، اشتغال زایی در استان نیز نموده و کمک به بالندگی این صنعت وظیفه هر نهادی می باشد .

ذوب آهن اصفهان در جهت تبدیل شدن به صنعت سبز تلاش زیادی می کند

مهندس علوی گفت : ذوب آهن اصفهان با تخصیص ۱۶ هزار هکتار فضای سبز و مدیریت استفاده از منابع آبی و همچنین استفاده از پساب های شهرستان های اطراف توانسته در بخش اقدامات زیست محیطی یکی از سرآمدهای این صنعت در کشور باشد و می تواند در آینده یکی از صنایع سبز در کشور باشد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا