راه‌حل مشکلات در تهران و وزارتخانه نیست / مسائل دست و پاگیر اشتغال روز به روز بدتر می‌شود

ارک خبر-معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: باید چاره رفع مشکلات را خودمان پیدا کنیم و به فکر حل آن در تهران و وزارتخانه‌ها نباشیم .
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدصادق پورمهدی امشب در مراسم گرامیداشت روز مهندس در تالار پتروشیمی تبریز اظهار کرد: خدمات مهندسی و پزشکی همیشه ارزشمند است ولی اگر بخواهیم یک برآوردی داشته باشیم، می‌توان گفت در پزشکی برگه‌ای توسط بیمار امضا می‌شود و همه مسوولیت‌ها را تقبل می‌کند در حالی که این موضوع در حرفه مهندسی برعکس بوده و مهندس برگه‌ای امضا کرده و همه عواقب را بر عهده می‌گیرد.

یک خطای مهندس باعث تلفات زیادی می‌شود

وی افزود: مسوولیت مهندسان بسیار سنگین است و اگر سالانه پنجم اسفند دور هم جمع می‌شویم، فرصتی برای قدردانی از این زحمات است زیرا اگر یک مهندس خطایی کند، تلفات بسیار زیادی خواهد داشت.

معاون امور فنی و عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همیشه تمام مشکلات مطرح می‌شود ولی وقتی راه‌حل می‌خواهیم، چشممان به دنبال دیگران و تهران است، افزود: ما در جامعه مسوولیت فردی و اجتماعی داریم از این رو ما مسوولان نسبت به اجتماع مسوول هستیم و باید یک بازنگری شود که آیا به خوبی این مسوولیت خود را ایفا کرده‌ایم یا نه؟

راه‌حل مشکلات ما در تهران و وزارتخانه نیست

وی اذعان داشت: باید چاره رفع مشکل را خودمان پیدا کنیم و به فکر حل مشکلات در تهران و وزارتخانه‌ها نباشیم.

پورمهدی با تاکید به اینکه بخش عمده مشکل جامعه مهندسی این است که بدون در نظر گرفتن موقعیت جعرافیایی یک نسخه برای کل کشور می‌نویسند و متاسفانه برخی دستگاه‌ها متوجه این امر نیستند، افزود: برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری مسائل دست و پاگیر داریم که روز به روز بدتر می‌شود و البته دستورالعمل وزارتخانه‌ای نیست و می‌توان آن را سهل کرد.

تربیت کاردان‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد/ فاصله بین کارگر و مهندس را تکنسین پر می‌کند

وی با اشاره به اهمیت تکنسین‌ها در بخش مهندسی بیان کرد: قبلا تکنسین‌ها در کنار مهندسان کار می‌کردند ولی با کمال تاسف این قدر به فارغ‌التحصیل‌ها میدان ندادیم که منجر شد آنها هم ادامه تحصیل دادند و خود مهندس شدند.

پورمهدی با تاکید به اینکه ای کاش به کاردان‌ها و تربیت کاردان بها داده شود و حق امضا داشته باشند، افزود: باید فاصله بین مهندس و کارگر را از طریق تکنسین‌ها پر کنیم.

دکمه بازگشت به بالا