در دیدار مدیران عامل شرکتهای آب و فاضلاب روستایی کشور با دکتر لاریجانی تاکید شد؛

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در دیدار مدیران عامل شرکتهای آب و فاضلاب روستایی کشور با دکتر لاریجانی تاکید شد؛

مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی سراسر کشور در دیدار با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به تشریح مسائل و مشکلات پیرامون وضعیت این شرکت‌ها پرداختند و کمبود اعتبارات را مهم‌ترین چالش پیش روی شرکتهای آب و فاضلاب روستایی اعلام کردند.
دکتر علی لاریجانی در این نشست با اذعان به مشکلات مالی شرکتهای آب و فاضلاب روستایی عنوان نمود: می‌توان از کمک مردم روستاها برای تعمیر و نگهداری از تأسیسات آب و فاضلاب روستایی استفاده کرد.
وی گفت: همان‌طور که مردم برای آسفالت روستاها کمک می‌کنند مبلغی را برای کمک به تعمیر و نگهداری تأسیسات آبرسانی پرداخت کنند.
وی با اشاره به زیان ده بودن شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار داشت: گرچه با توجه به وضعیت اقتصادی روستاها نمی‌توان قیمت‌ها را افزایش داد اما ممکن است بتوان تغییراتی در تعرفه پلکانی برای مقابله با پرمصرف‌ها ایجاد کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه از مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی خواست به دنبال درآمدهای جدید باشند، پیشنهاد اضافه نمودن شرکتهای آب و فاضلاب روستایی را در پیوست بودجه با هدف اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به آنها مورد تاکید قرار داد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور اظهار داشت: اجرای پروژه‌های آب‌رسانی روستایی با اعتباراتی که در قالب این قانون به شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی تخصیص یافت از سرعت خوبی برخوردار شد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال در سال پایانی اجرای این قانون هستیم درخواست داریم تمهیداتی برای استمرار قانون فوق و تخصیص اعتبارات برای سال‌های آینده در نظر گرفته شود زیرا قطع آن مشکلات را افزایش می‌دهد.
مهندس محمدحسین قرائتی همچنین با اشاره به اینکه اعتبار تکمیل مجتمع‌های آب‌رسانی اولویت‌دار از محل طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی در بودجه سال ۹۷ به نصف کاهش یافته است گفت: درخواست داریم این اعتبارات حداقل معادل سال ۹۶ در نظر گرفته شود تا بتوانیم پروژه‌ها را با سرعت بیشتری وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا