چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی در اصفهان برگزار می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی در اصفهان برگزار می شود

 به گزارش ارک خبر:حجت الاسلام رضا صادقی در نشست خبری اظهار داشت: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اصفهان در مرحله شهرستانی تا ۱۵ تیرماه با حضور ۳۴ هزار نفر انجام شد که از این تعداد ۵۷۱ نفر به مرحله استانی راه یافتند.وی با بیان اینکه از این تعداد شرکت کننده ۲۹۳ نفر از میان خواهران و ۲۷۸ نفر نیز از برادران هستند، افزود: این افراد در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه در سالن‌ همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان به رقابت می‌پردازند و اختتامیه این مسابقات نیز در روز ۲۸ تیر برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه با احتساب خدمت‌گزارانِ افراد مسابقه دهنده تعداد ۷۰۰ نفر در این مسابقات حضور دارند، بیان داشت: ۲۹ داور بین المللی و ملی از تهران، اصفهان، قم و کاشان به داوری مسابقات قرآنی مرحله استانی می‌پردازند که ۱۴ نفر در مسابقات خواهران و ۱۵ نفر در مسابقات برادران حضور دارند.

وی ادامه داد: حفظ ۵ ، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کامل قرآن کریم، قرائت، ترتیل و دعاخوانی از رشته‌های خواهران است و برادران نیز در یک رشته بیشتر شامل اذان خوانی، حضور دارند.

 صادقی تاکید کرد: از این تعداد شرکت کننده در مسابقات استانی قرآن کریم ۴۵ نفر به مرحله کشوری راه پیدا می کنند بدین معنا که از هر رشته سه نفر در مسابقه ملی حضور دارند.

وی با بیان اینکه پنجم ذی القعده روز تکریم امامزادگان است، ابراز داشت: در دهه کرامت در ۴۵ بقعه جشن میلاد برگزار و ۲۶ همایش بزرگداشت امامزادگان و تجلیل از خادمان، هیئت امنا و دست اندرکاران بقاع متبرکه و امامزادگان نیز برپا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۴۵ وقف جدید به ارزش ۶۰ میلیارد ریال داشتیم، ابراز دشت: این وقوف با نیت‌های مذهبی پنج مورد، خیریه پنج وقف، اجتماعی ۱۰ مورد، مساجد ۱۰ وقف و قرآنی دو مورد بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا