لزوم برگزاری کمیته کار کارشناسیِ جلسات کمیسیون ماده ۵ در شهرستانها با اطلاعات قوی

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

لزوم برگزاری کمیته کار کارشناسیِ جلسات کمیسیون ماده ۵ در شهرستانها با اطلاعات قوی

اعضای کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ضمن بازدید از شهر کاشان، با نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان دیدار داشتند.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان،حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان، امیر حسین رییسی مدیرکل دفتر فنی استانداری، علی اکبر مرتضایی فرماندار شهرستان ، سعید ابریشمی راد شهردار کاشان و کلیه اعضای کمیسیون ماده ۵ استان صبح روز گذشته از موارد قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ شهر کاشان بازدید نمودند.

اعضای کمیسیون بعد از بازدید از شهر کاشان در دیدار با  آیت اله نمازی نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه کاشان در دفتر ایشان حضور یافتند.

آیت اله عبدالنبی نمازی در جمع اعضای کمیسیون ماده ۵ استان گفتند: اقدامات انجام شده در جهت رفع امورات عموم توسط مسئولین صدقه جاریه است و امید است با تلاش همه مسئولان، ضمن رفع ورجوع مشکلات ، زمین مصلی این شهرنیز به عنوان مکانی برای اجتماع عموم هرچه سریعتر اقدامات اولیه آن جهت واگذاری و احداث به نتیجه برسد.

مدیر کل راه وشهرسازی در ادامه بیان داشت: با عنایت به دستورات امام جمعه محترم درخصوص واگذاری زمین جهت احداث مصلی در شهر کاشان، طبق توافقات گذشته به تعهدات خود پایبند هستیم و بخش عمده ای از مشکلات واگذاری این اراضی مرتفع و امید است تا هرچه زودتر بتوانیم این مهم را در شهر کاشان به نتیجه رسانیم.

سپس غلامی در جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر کاشان که در محل شهرداری کاشان برگزار شد گفت: کمیته های کارِ کارشناسی در شهرستان باید بسیار قوی عمل شود تا موضوعات مطروحه در جلسات کمیسیون ماده ۵ استان قابل دفاع باشد.

وی با اشاره به تبصره ۳ ماده ۴۳ آیین نامه تهیه و تدوین طرح های شهری اظهار داشت: طبق این ماده باید جلسات کمیسیون ماده ۵ فقط در مرکز استان در محل استانداری و یا راه وشهرسازی استان برگزار گردد و لازم است تا در جلسات کمیته کارِ کارشناسی که مقرر است در شهرستانها انجام شود، تمامی اطلاعات از قبیل مستندات حقوق مکتسبه و ساخت وسازهای مجاور و اتفاقات رخ داده برای پلاک های مجاور طرح مورد نظر و به گونه ای قوی مورد بررسی قرار گیرد تا در جلسات رسمی کمیسیون ماده ۵ استان قابل دفاع باشد.

گفتنی است از جمله موارد دستور کار این جلسه، بررسی مطالعات و طرح تفکیکی کارخانه نساجی کاشان، احداث محور میانه ۲۴ متری کاشان و بررسی طرح تفصیلی بود.

به رونوشت مخفی: من

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا