چهارمین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه آب با حضور بیش از ۴۰۰ دانش آموز مقطع اول ابتدایی در آبفا منطقه ۲ اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

چهارمین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه آب با حضور بیش از ۴۰۰ دانش آموز مقطع اول ابتدایی در آبفا منطقه ۲ اصفهان

چهارمین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه آب با حضور بیش از ۴۰۰ دانش آموز اول ابتدایی با همکاری آبفا منطقه ۲ و آموزش و پرورش ناحیه ۳ برگزارشد.

رحیمی مدیر آبفا منطقه ۲ گفت: در چندسال اخیر با هماهنگی دفتر روابط عمومی برنامه های متنوع فرهنگی پیرامون ترویج مصرف بهینه آب برای تمام گروههای هدف به ویژه دانش آموزان در دستور کار قرار دادیم.

وی اعلام کرد:در سال جاری علاوه بر برگزاری دهمین جشنواره نخستین واژه آب  که انجام شد ، برگزاری مراسم زنگ آب ، جلسه آموزش مصرف بهینه آب برای اولیاءمربیان، برگزاری مسابقه نقاشی آب مساوی زندگی و بازدید آموزگاران پایه اول ابتدایی از تصفیه خانه آب در دستور کار قرار گرفت.

مدیر آبفا منطقه ۲ برگزاری برنامه های فرهنگی را بسیار موثر در ترویج مصرف صحیح آب دانست و عنوان کرد:برگزاری برنامه هایی مانند جشنواره نخستین واژه آب می تواند دانش آموزان را به مصرف بهینه آب ترغیب کند و نیز مربیان هم با مبانی مصرف صحیح آب بیش از پیش آشنا می شوند

وی اعلام کرد: آبفا منطقه ۲ با اجرای اقدامات فنی مانند ساخت حوضچه های فشارشکن و  تعدیل فشار، آب عادلانه میان مشترکین توزیع شد  همچنین با پرداختن به فعالیت های فرهنگی مردم را به مصرف بهینه آب ترغیب نمودیم که در نهایت کاهش مصرف سرانه را بدنبال داشت.

در ادامه مهدی اسماعیلی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان گفت: اداره آموزش و پرورش با همکاری شرک آبفا اقدام به برگزاری جشنواره نخستین واژه نموده است چرا که مطمئن هستیم برگزاری چنین جشنواره ایی بسیار موثردر فرهنگ سازی مصرف صحیح آب در جامعه می شود

وی افزود:حدود ۷۵ هزار در مقاطع مختلف تحصیلی در آموزش و پرورش ناحیه ۳ مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۳۸ هزار دانش آموز در مقطع اول ابتدایی می باشند که ما از کارشناسان آبفا خواستیم با حضور در مدارس راهکارهای مصرف صحیح آب را به دانش آموزان آموزش دهند که این امر به خوبی در دستور کار قرار گرفت

اسماعیلی استفاده از تحهیزات کاهنده مصرف را بسیار ضروری برشمردو خاطر نشان ساخت:تمام مدارس که در محدوده ناحیه ۳ آموزش و پرورش قرار دارند ملزم به استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف شدند که این رویداد در نهایت منجر به مصرف بهینه آب در مدارس شد.

وی آموزش سرایداران را یکی دیگر از اقدامات مصرف بهینه آب برشمرد و تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون آموزش  راههای مصرف صحیح آب به سرایداران تمام مدارس در دستور کار قرار گرفت که می توان با کاهش آب بهایی که در قبوض مدارس مشاهده می شود می توان به این نتیجه رسید آموزش راههای مصرف صحیح آب به سرایداران بسیار موثر بوده است.

در این برنامه عادله رحیمی که ۲۷ سال سابقه تدریس در مقطع اول ابتدایی داردگفت:طی سالهایی که آموزش مقطع اول ابتدایی را برعهده داشتم سعی کردم با اشاره به نقطه نظرات و نکاتی که دانش آموزان پیرامون چگونگی مصرف بهینه آب عنوان می کنند آنها را تشویق به مصرف صحیح آب نمایم به نوعی با رفع اشکال در نحو مصرف راه صحیح را به دانش آموزان آموزش می دهم

در پایان برنامه نرگس داوری دانش آموز کلای اول ابتدایی گفت: امروز در این جشنواره یاد گرفتم هر جا آب چکه می کند اگر تونستم شیر آب محکم ببندم در غیر آن صورت از بزرگترها بخواهم که شیر آب را محکم ببندند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا