کاهش نگرانی‌های آبی از فعالیت پالایشگاه اصفهان

کاهش نگرانی‌های آبی از فعالیت پالایشگاه اصفهان

با افتتاح تصفیه‌خانه در پالایشگاه اصفهان، ۷۵۰ متر مکعب در ساعت از نیاز هزار مترمکعبی این شرکت از آب از محل پساب شاهین‌شهر تامین خواهد شد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازفارس، صبح امروز خط انتقال ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه شهری و همچنین احداث سکوهای بارگیری فرآورده‌های سبک در شرکت پالایش نفت اصفهان با حضور استاندار اصفهان به بهره‌برداری رسید.

در پروژه تصفیه‌‌خانه شهری با هدف کاهش مصرف منابع آب ۷۵۰ مترمکعب در ساعت پساب از شاهین‌شهر به این مجموعه منتقل و تصفیه می‌شود که این پروژه در مدت ۲۴ ماه و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

همچنین با ساخت ۱۸ سکوی بارگیری فرآورده‌های سبک در زمینی به مساحت ۱.۵ هکتار و با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان، به صورت دو نازله در ۹ ردیف در نظر گرفته شد و از طریق آن دیگر نیازی به حضور کامیون‌ها در مجموعه برای بارگیری نیست.

عباس رضایی در حاشیه این افتتاح‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با افتتاح تصفیه‌خانه ۷۵۰ متر مکعب پساب شاهین‌شهر به وسیله چهار پمپ به اینجا منتقل می‌شود و پس از تصفیه در بخش‌های مختلف پالایشگاه استفاده می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه قدمی بزرگ در شرکت‌های صنعتی اصفهان از جمله فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، پالایشگاه و … برای استفاده از پساب صورت گرفته، گفت: زمانی که از هزار مترمکعب آبی که مصرف می‌کنند، ۷۵۰ متر مکعب را از پساب استفاده کنند، قدم بسیار مثبت و ارزنده‌ای است.

رضایی با اشاره به افتتاح پروژه دوم، عنوان کرد: پیش از این تانکرهای سوختی داخل پالایشگاه می‌آمدند که پیش از این اصلا به صرفه نبود و به لحاظ امنیتی هم مشکلاتی وجود داشت ولی اکنون با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومانی سوخت را به اینجا می‌آورند که ۲۰ دقیقه در زمان نیز صرفه‌جویی می‌شود و مشکلات امنیتی آن نیز حل می‌شود.

استاندار اصفهان بیان داشت: زمانی که پالایشگاه اصفهان تمام بنزین تولیدی‌اش یورو ۵ است و روزانه ۱۴ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند و تامین کننده بنزین ۱۶ استان است و ۲۰ درصد کل فرآورده‌های سوختی و نفتی کشور را تولید می کند، قطعا جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد دارد و افتتاح چنین پروژه‌های نیاز آن‌هاست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا