آزادسازی ۹۹ هکتار از اراضی بستر دریاچه سد زاینده رود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیر رودخانه ها و سواحل آب منطقه ای اصفهان اعلام نمود :

 

آزادسازی ۹۹ هکتار از اراضی بستر دریاچه سد زاینده رود

 مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اصفهان از آزادسازی ۹۹ هکتار از اراضی بستر دریاچه سد زاینده رود طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان ، احمدرضا صادقی افزود : شرکت آب منطقه ای اصفهان به منظور اجرای تکالیف قانونی در راستای صیانت از کمیت و کیفیت منابع آب در مجموع ۲۲۳ مورد اخطاریه صادر و تصرفات داخل بستر دریاچه سد زاینده رود به مساحت ۹۹ هکتار با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی آزاد شد.

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اصفهان هم چنین از آزادسازی بستر رودخانه پلاسجان به طول ۱۱۰۰ متر و نهر آزادگان به طول ۲۸۰۰ متر خبر داد و گفت: هم اکنون با هماهنگی مقامات استانی و قضایی ۳۹۰۰ متر از تصرفات غیرقانونی بستر رودخانه در این دو موقیعت جغرافیایی آزادسازی شده است.

صادقی با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون، طرح مطالعات ساماندهی بستر به طول ۲۵۰ کیلومتر از رودخانه ها و مسیل ها در سطح استان از محل اعتبارات ملی برون سپاری شده، اظهار داشت: عملیات ساماندهی رودخانه های گازرگاه آران و بیدگل، مرق کاشان، شهرضا، خوانسار و زاینده رود در حال اجرا است .

این مقام مسؤل در خصوص ساماندهی رودخانه زاینده رود که به جهت تامین آب شرب، صنعت، محیط زیست و کشاورزی از مهمترین پروژه های ساماندهی استان است، خاطر نشان کرد: عملیات ساماندهی این رودخانه از سال ۱۳۹۳ از بند آبشار تا پل زیار شروع و به طول ۳۲ کیلومتر امتداد یافت و در این طول، جاده ساحلی احداث شد و به میزان ۸ کیلومتر سنگ چین جهت تثبیت بستر انجام پذیرفت. همچنین این طرح از سال ۹۵ مجددا کلید خورد و تاکنون ۲۹ کیلومتر از طول رودخانه در بازه غرب شهر اصفهان بازگشایی و جاده دسترسی احداث شده است. همچنین بندهای غیرمجاز موجود بر روی رودخانه جمع آوری گردید.

صادقی درباره سایر اقدامات حفاظتی انجام شده گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون در بازه روستای چم طاق ، ابتدای ورود رودخانه زاینده رود به استان، تا تالاب گاوخونی بیش از ۱۲۰ پرونده قضایی علیه متخلفان تشکیل و بیش از ۴۱۰ عدد اخطاریه صادر شده است. همچنین ۲۰ مورد طرح شکایت صورت گرفته و بیش از ۱۰۰ عدد پمپ غیرمجاز جمع آوری شده است .

در پایان مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به طراحی بیش از ۴۰ تابلوی جدید هشدار دهنده توسط شرکت آب منطقه ای اصفهان، تصریح نمود: اطلاع رسانی عمومی به مجاورین رودخانه ها برای آگاهی نسبت به محدوده بستر و حریم و قوانین آن با استفاده از نصب این تابلوها، بنرها و پخش تراکت ها در بین اهالی این مناطق انجام شده است .

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا