نخستین پروژه تاسیسات فاضلاب روستایی استان اصفهان در خمینی شهر

به گزارش ارک خبر:مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به اجرای اولین طرح فاضلاب روستایی پس از یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی، در استان اصفهان گفت: نخستین پروژه تاسیسات فاضلاب استان، در روستای تیرانچی شهرستان خمینی شهر تا دو ماه آینده عملیاتی می شود.

هاشم امینی افزود: مطالعات اولیه و نقشه‌ های اجرایی سیستم فاضلاب روستای تیرانچی تهیه شده و این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵/۲ میلیارد تومان، با هدف بهره مندی ساکنان روستای تیرانچی از خدمات شبکه فاضلاب اجرایی می گردد، گفتنی است در ابتدای امر، با تخصیص اعتبارات جاری، اجرای ۵ کیلومتر از ۱۸ کیلومتر فاضلاب این روستا عملیاتی می گردد .

رییس هیات مدیره آبفا استان اصفهان  با اشاره  به دلیل اجرای تاسیسات  فاضلاب در روستای تیرانچی تصریح کرد: روستای تیرانچی از جمله روستاهایی به شمار می آید که از یک طرف به خمینی شهر و از سوی دیگر به شهر کوشک چسبیده است و مجاورت این روستا به شهر ها یکی از دلایل اجرای تاسیسات فاضلاب در این منطقه است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۶۲۰ فقره انشعاب آب به مشترکین در روستای تیرانچی واگذار گردیده است اعلام کرد: جمعیت این روستا بالغ بر ۳۵۰۰ نفر است و با اجرای تاسیسات فاضلاب در آینده، به متقاضیان، انشعاب فاضلاب واگذار می شود.

هاشم امینی با بیان اینکه روستای تیرانچی تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ است اظهار داشت: با همکاری فرمانداری و شهرداری خمینی‌ شهر، منابع و سرمایه لازم برای پروژه‌ اصلاح شبکه آبرسانی به منظور حل مشکل کم آبی و افت فشار آب، جذب شده‌ است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان اظهار داشت: افت فشار آب  ناشی از افزایش مصرف آب در تابستان و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مبارزه با کرونا است. از مصرف‌ کنندگان انتظار داریم با توجه به مصرف بالای آب در تابستان و کمبود منابع آبی کشور و با در نظرگرفتن موازین بهداشتی با حداکثر مدیریت در مصرف آب، به گذر از این بحران کمک کنند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا