رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان ناحیه دو اصفهان :

۱۰امامزاده در شهرستان ناحیه دو اصفهان مجری طرح بصیرت عاشورایی هستند

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان ناحیه دو اصفهان از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی این شهرستان در ایام محرم خبر داد و گفت: ۱۰امامزاده مجری این طرح هستند.

به گزارش ارک خبر: ناحیه دو حجت الاسلام روح الله بیدرام  با اشاره به لزوم رعایت تدابیر بهداشتی، انتظامی و رعایت پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) اظهار داشت: سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه حضور فعال و مؤثر در فضای مجازی اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان ناحیه دو اصفهان با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نقشه راه ماست، عنوان کرد: لازم است وجهه حسینی جامعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حفظ شود.

وی همچنین با اشاره به نقش بقاع متبرکه در ترویج شعائر مذهبی و معارف عاشورایی مکتب امام حسین (ع) بیان داشت: هویت دینی و ملی ما با امامزادگان و بقاع متبرکه گره خورده و امامزادگان به نوعی محل برگزاری مراسم هیئت‌های مذهبی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم مذهبی در فضای باز اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی در بقاع شاخص مستقر و از ظرفیت فضاهای روباز موجود در بقاع برای عزاداری استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی تنها به عزاداری منحصر نیست، اضافه کرد: این طرح بخش‌های مختلفی از جمله سیاهپوش کردن معابر و بقاع متبرکه، محافل قرآنی، روضه‌های خانگی، ضبط و پخش برنامه مذهبی و فرهنگی در فضای مجازی و توزیع بسته‌های معیشتی و ملزومات بهداشتی دارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا