تجهیز «مدرسه راثی نظام اردبیل» برای پذیرش بیماران کرونایی

اردبیل- معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: با توجه به شرایط بحرانی استان در شیوع دلتاکرونا علاوه بر بیمارستان‌ها، مدرسه راثی نظام نیز برای پذیرش بیماران در اردبیل تجهیز می‌شود.

به گزارش ارک خبر،بهروز ندائی  اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا از ساعت ۱۲ ظهر امروز تا شنبه هفته آینده هرگونه تردد خودرو ممنوع بوده و در خروجی و ورودی استان اردبیل اعمال ممنوعیت در دستور کار پلیس راهور و راه خواهد بود.

وی تصریح کرد: تمامی مجوزهای صادر شده توسط فرمانداران برای تردد خودروها لغو خواهد شد و به هیچ وجه در روزهای آینده اجازه ورود یا خروج خودرو از استان داده نخواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از تعطیلی ادارات، اصناف، پاساژها و سایر اماکن در روزهای آینده خبر داد و گفت: با هدف کنترل بیماری کرونا که در استان اردبیل شیوع دلتا کرونا شدت گرفته و به بستری شدن ۷۶۹ بیمار منجر شده، شرایط خاصی در نظر گرفته شده تا فضا برای بهبودی این شرایط به وجود آید.

ندائی افزود: در کنار بیماران بستری در بیمارستان‌ها، یک‌هزار و ۱۰۰ نفر به شکل موقت بستری شدند که با دریافت دارو در منازل و برخی از نقاهتگاه‌ها مورد مداوا قرار می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به تأکیدات مسئولان کشوری قرار شده علاوه بر بیمارستان‌ها و مدرسه‌ای که از دیروز تجهیز شده، نقاهتگاه‌ها و سایر مراکز نیز تجهیز شوند تا امکان مداوای بیماران به شکل سرپایی به وجود آید.

ندائی به خستگی کادر درمان در ماه‌های شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: پیک پنجم کرونا با عوارض و آسیب‌های خطرناکی همراه است که قطعاً تشدید بیماران و وخیم شدن اوضاع برخی از مبتلایان به کرونا کادر درمانی را به شدت رنج می‌دهد.

وی اضافه کرد: با تعطیلی همه ادارات، شرکت‌ها، بانک‌ها و نهادها تا شنبه هفته آینده سعی خواهیم کرد تا بیشترین کنترل را با همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد و ناظر باشیم.

ندائی همچنین به تداوم واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: برای گروه‌های سنی اعلام شده، تزریق واکسن در استان اردبیل در حال انجام است و ۲۶ هزار دز واکسن در روزهای اخیر به اردبیل اختصاص داده شده تا افراد با سن بالای ۵۰ سال واکسینه شوند.

وی بیان کرد: واکسیناسیون گروه‌های خاص نظیر کارکنان بانک‌ها، رانندگان تاکسی، خبرنگاران و معلمان نیز ادامه دارد و امیدواریم با ثبت‌نام در سامانه سلامت و حضور به موقع در محل تزریق واکسن این کار نیز به کنترل بیماری بیش از گذشته کمک کند.

ندائی در ادامه به برگزاری برنامه‌های عزاداری ماه محرم نیز اشاره کرد و افزود: با دستور استاندار اردبیل قرار شده رؤسای محلات رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به کلیه عزاداران گوشزد کرده و به هیچ وجه افراد بدون ماسک در عزاداری و دستجات راه‌اندازی شده حضور پیدا نکنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل زمان شروع و خاتمه برنامه‌های عزاداری را در کمتر از یک ساعت و با رعایت فاصله دو متری شرکت‌کنندگان یادآور شد و اظهار کرد: نباید افراد با علائم مشکوک کرونا در این مجالس حضور پیدا کنند و در کنار آن ضروری است تا همه افراد خود را ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانسته تا بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مجالس حسینی به مجالس شیوع بیماری کرونا و یا طعنه مخالفان نظام تبدیل نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا