خروجی دورههای آموزشی، ایجاد و تسریع خدمات بهینه باشد
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان شرقی گفت: بازخورد و خروجی دورههای آموزشی کارکنان دستگاههای اجرایی باید ایجاد، تسهیل و تسریع خدمات بهینه باشد.
به گزارش ارک خبر، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران در جلسه کارگروه آپفن استان بر لزوم تغییر رویکردهای آموزشی تاکید و اظهار کرد: معمولا هر تغییری با حواشی، موانع و مقاومتهایی که از سر عادت رخ میدهد مواجه است که در بسیاری مواقع این عادتها جامعه را به بن بست میکشاند.
وی افزود: رفتارها و سکنات آموزشی و پژوهشی ما در گذشته نتوانسته تحولات و تسهیلگریهای مورد انتظار را ایجاد کند که این امر نشان میدهد یک جای کار میلنگد و اشکالات مهمی در این عرصه وجود دارد که باید رفع شود.
فرشکاران تصریح کرد: اگر در بستر سلامت اداری پیامدهای منفی بروز میکند حاکی از این است که آموزشها و پژوهشهای ما فاقد فرایندشناسی و بهبودبخشی در بطن خود بودهاند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: لازم است رویکرد تغییر را با بهره گیری از حوزه دانش، نوآوری، آموزش و برگزاری ورک شاپهای خاص ایجاد کنیم تا این تغییرات در جهت خدمت و ملموس باشد.
وی خاطرنشان کرد: آموزشها باید فهم عامه کارکنان را در نظر بگیرد و از متدهای علمی بهره مند شود تا بتواند ما را از وضعیت روندی و روزمره گذشته که موروث دار آن هستیم خارج کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: در آموزش باید به نگاههای نو بها داده شود و بازخورد و خروجی دورههای آموزشی کارکنان دستگاههای اجرایی ایجاد، تسهیل و تسریع خدمات بهینه باشد.
در این جلسه مدیر مرکز آموزش و پژوهشهای توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی به ارائه گزارش عملکرد آموزشهای ضمن خدمت مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی استان در سال ۱۴۰۰ پرداخت.
رقیه فرید به مواردی مثل سطوح چهارگانه اثربخشی دورههای آموزشی، اقدامات کیفی سازی و ارتقاء اثربخشی، نظارت بر حسن اجرا و آسیب شناسی دوره های آموزش ضمن خدمت و اقدامات برتر در حوزه آموزش اشاره کرد.
انتهای پیام/