برگزاری چهارمین برنامه از طرح آموزش ضمن خدمت معلمان پایه اول ناحیه 5 اصفهان در تصفیه خانه آب
پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:
چهارمین برنامه از طرح آموزش ضمن خدمت معلمان مقطع کلاس اول ناحیه 5 اصفهان با حضور بیش از 200 نفر از معلمان در تصفیه خانه آب باباشیخعلی برگزارشد.
در این برنامه آموزشی گرجی زاده مدیر تصفیه خانه آب با اشاره به چگونگی فرایند تصفیه آب در تصفیه خانه آب باباشیخعلی گفت: برای تأمین، تصفیه و توزیع آب زحمات و هزینه های زیادی صرف می شود تا آب شرب بهداشتی و سالم در اختیار مشترکین در سطح استان قرار گیرد این درحالیست که در سالهای اخیر به دلیل خشکی هوا و عدم بارندگی مناسب موجب کمبود منابع آبی شده به گونه ای که حجم سد زاینده رود که حدود یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب است هم اکنون به کمتر از 140 میلیون مترمکعب رسیده است و می توان گفت در حال حاضر 10 درصد حجم سد زاینده رود آب دارد پس مصرف صحیح آب در این شرایط بحرانی بسیار ضروری به نظر می رسد.
وی با تأکید بر اهمیت مصرف صحیح آب عنوان کرد: اگر روزانه هر نفر حداقل یک لیتر آب صرفه جویی نماید می توان آب شرب بالغ بر 40 هزار نفر در سطح استان را تأمین نمود البته ناگفته نماند که مصرف سرانه آب در اصفهان کمتر از میانگین کشوری است و حدود 151 لیتر در شبانه روز است در حالی که این رقم در برخی از استانهای دیگر به بیش از 180 و 200 لیتر در شبانه روز رسیده است.
مدیر تصفیه خانه آب به برخی از راههای مصرف بهینه آب اشاره کرد و اعلام نمود: جلوگیری از نشت شیرآلات و لوله ها، استفاده از سایبان کولر و کوتاهترین زمان استحمام از بعضی از راههای مصرف صحیح آب می باشد.
در ادامه این برنامه آموزشی محمد هاشمی معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان گفت: طرح آموزش ضمن خدمت معلمان مقطع اول دبستان که با هدف آشنایی آموزگاران با چگونگی فرایند تصفیه آب از نزدیک می باشد و نیز معلمان را از وضعیت منابع آبی مطلع می کنید بسیار مؤثر بوده است و مطالب بسیار ارزنده ای در این دوره آموزشی به سمع و نظر معلمان رسیده است که قطعاً معلمان با فراگیری این مطالب دانش آموزان را بیشتر و بهتر از گذشته ترغیب به مصرف صحیح آب می نمایند.
وی افزود: آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان همه ساله در انجمن اولیا و مربیان، پدران و مادران دانش آموزان را به مصرف صحیح آب رهنمود می کنند و از آنها می خواهند با رفتار صحیح در مصرف آب الگوی مناسب برای کودکان و نوجوانان باشند اما به نظر می رسد همینطور که در این طرح از معلمان خواسته شد در بازدید از تصفیه خانه آب با فرایند تصفیه خانه آب شرب و نیز چگونگی منابع آبی آشنا شدند به نظر می رسد اگر تدبیری در نظر گرفته شود تا دانش آموزان و والدین آنها از نزدیک با فرایند تصفیه آب آشنا شوند مطمئناً بهتر می توانند الگوی مصرف آب را رعایت نمایند چرا که معتقد هستیم مصرف بهینه آب یک تکلیف ملی است که تک تک افراد جامعه باید آن را رعایت نمایند.