تزریق ۵۳۰۲۰ دوز واکسن کرونا در سطح شهرستان اسکو

اسکو- فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در این شهرستان گفت: تاکنون تعداد ۵۳۰۲۹ دوز واکسن کرونا براساس اولویت وزارت بهداشت و درمان در اسکو تزریق شده است.

به گزارش ارک خبر، بابک رضی منش با اشاره به آمار مبتلایان کرونا در شهرستان اسکو اظهار داشت: مجموع مبتلایان شهرستان به ۶۸۹۳ نفر رسیده که از این تعداد ۵۵۶۴ نفر مربوط به شهرهای شهرستان و ۱۳۲۹ نفر مربوط به روستاهای بخش مرکزی و ایلخچی می‌باشد که سهند با ۳۸۹۸ نفر مبتلا با ۵۶ درصد، اسکو با ۸۴۹ مبتلا با ۱۲ درصد و ایلخچی با ۸۱۷ مبتلا ۱۲ درصد و روستاهای شهرستان با ۲۰ درصد مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

وی با تشریح آمار فوتی‌ها کرونای شهرستان اسکو افزود: میزان فوتی‌های کرونای شهرستان به ۲۰۶ نفر رسیده که از این میزان شهر سهند با ۱۰۵ مورد در صدر آمار و شهرهای اسکو و ایلخچی به ترتیب با ۳۶ و ۲۵ نفر در ردیف قرار دارند.

فرماندار شهرستان اسکو در ادامه خاطر نشان کرد: میزان بروز و شیوع کرونا در شهرستان در شهر سهند ۴۵.۸ در هزار نفر در شهر اسکو ۴۴.۶ در نفر و در شهر ایلخچی ۴۶.۱ در میزان مقابله با شیوع را داشته‌ایم؛ اما بیشترین روزهای سفید و زرد را در شهرستان اسکو تجربه کرده‌ایم که این موضوع نشان از همراهی و همکاری صمیمانه مردم و تلاش مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان در مدیریت و مقابله این بیماری می‌باشد.

رضی منش با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در این شهرستان ابراز کرد: تاکنون تعداد ۵۳۰۲۹ دوز واکسن کرونا براساس اولویت وزارت بهداشت و درمان تزریق شده است که از این تعداد ۳۷۶۹۰ نفر دوز نوبت اول و ۱۴۹۰۹ نفر واکسن دوز دوم می‌باشد.

وی با تشریح میزان تزریق واکسیناسیون در گروه‌های سنی مختلف گفت: ۸۴.۳۱ درصد از جمعیت بالای ۶۰ سال شهرستان، ۷۵ درصد از جمعیت ۵۵ تا ۶۰، ۶۵.۵۶ درصد از جمعیت ۵۰ تا ۵۵، ۴۳.۰۱ درصد از جمعیت ۴۵ تا ۵۴ واکسینه شده‌اند که در مجموع حدود ۳۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در سطح شهرستان واکسن دریافت کردند.

رضی منش اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای قرمز گروه‌های شغلی یک مجاز به فعالیت هستند و گروه‌های شغلی ۲ نیز با شرط رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به فعالیت بازارها و پاساژها با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز، ادامه داد: گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرهای قرمز همچنان تعطیل هستند و اتاق اصناف و اتحادیه‌ها باید نظارت جدی بر اجرای مصوبات داشته باشند

وی با تاکید بر رعایت محدودیت‌های تردد در سطح شهرستان گفت: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرستان ممنوع است و برای متخلفان جریمه یک میلیون تومانی اعمال می‌گردد و تردد از ساعت ۲۲ الی ۳ صبح در سطح شهرستان ممنوع است.

فرماندار و رئیس ستاد شهرستانی مدیریت کرونا در اسکو با اشاره به قرارگیری شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی خواستار رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی شد و ابراز امیدواری کرد تا با همدلی و همراهی صمیمانه مردم بافرهنگ شهرستان و تلاش بیش از پیش مسئولین و افزایش میزان واکسیناسیون شاهد کاهش میزان مبتلایان در سطح شهرستان باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا