صدور مجوز انتقال گاز از هریس به نیروگاه تبریز

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با دستور معاون رئیس جمهور، مجوز انتقال گاز از نیروگاه هریس به نیروگاه تبریز صادر شد.

به گزارش ارک خبر،عابدین خرّم در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تبریز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای عدم استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز و افزایش سهمیه گاز این نیروگاه، گفت: با توجه به اینکه نیروگاه هریس امکان استفاده از سوخت مایع به جای گاز را دارد، مجوز انتقال سهمیه گاز این نیروگاه به نیروگاه حرارتی تبریز صادر شد و این کار هرچه سریع‌تر باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش سهمیه گاز استان از دو ماه پیش و زودتر از برخی استان‌های دیگر آغاز شده است، افزود: امسال هم با سرمای زودرس مواجه هستیم و هم سهمیه گاز کاهش پیدا کرده است که این شرایط، ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز را دوچندان کرده است.

خرّم تاکید کرد: ضروری است سیستم‌های گرمایش تمام ادارات و سازمان‌ها در ساعات تعطیلی خاموش شده و یک ساعت قبل از شروع فعالیت روشن شوند ضمن آنکه رسانه‌ها و صداوسیما نیز برای معرفی الگوی مناسب مصرف و مدیریت مصرف انرژی تلاش کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست مبنی بر شروع پدیده وارونگی و افزایش آلاینده‌های هوا در شهر تبریز، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، هوای تبریز ناسالم برای همه گروه‌ها گزارش شده و اگر بارشی اتفاق نیفتد و این روند آلودگی ادامه داشته باشد در وضعیت اضطراری قرار می‌گیریم.

خرّم با تاکید بر برگزاری هفتگی این کارگروه جهت پیگیری مصوبات و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مختلف، افزود: اگر شاخص آلودگی هوا افزایش یابد وضعیت استان حتی از شرایط کرونایی نیز خطرناک‌تر می‌شود و باید اقدامات جدی انجام شود.

خرّم همچنین گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در روزهایی که در وضعیت اضطراری قرار داریم از تردد خودروهای فرسوده بالای ۱۵ سال در محدوده طرح زوج و فرد جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا