۶۵ درصد مردم اصفهان کارت ملی هوشمند دریافت کردند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

۶۵ درصد مردم اصفهان کارت ملی هوشمند دریافت کردند

 مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۶۵٫۲ درصد از مردم این استان موفق به دریافت کارت ملی هوشمند شده اند.

ارک خبربه نقل ازایرنا:’ حسین غفرانی ‘ روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، جمعیت هدف استان اصفهان را افزون بر چهار میلیون نفر اعلام کرد و افزود: از این آمار بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر موفق به دریافت کارت ملی هوشمند شده اند.
وی اظهارکرد: میزان استقبال مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند در سال ۹۶ بسیار بالا بود ولی با این وجود تاکنون بخشی از جامعه هدف در استان اصفهان موفق به دریافت این کارت نشده اند.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه مهلت اعتبار کارت های ملی نمونه قدیم تا پایان خرداد است از شهروندان درخواست کرد که با مراجعه به سایت سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی به نشانی www.ncr.ir هر چه سریع تر ثبت نام کنند.
غفرانی افزود: هم اکنون سامانه های سیار برای دریافت اطلاعات و صدور کارت ملی هوشمند در نقاط مختلف استان اصفهان شامل روستاها، مناطق عشایری، زندان ها و پادگان ها آماده ارائه خدمات دریافت کارت ملی هوشمند به متقاضیان هستند.
وی اضافه کرد: مردم در سایر مناطق استان می توانند برای دریافت کارت ملی هوشمند به دفاتر پیشخوان و باجه های پستی مراجعه کنند.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: برای دریافت کارت هوشمند ملی نیاز به تعویض شناسنامه نیست اما عکسدار بودن شناسنامه الزامی است.
وی بااشاره به اینکه پیش از این کارت هوشمند ملی طی چهار ماه صادر می شد، گفت: در ماه های اخیر با اضافه شدن خطوط صدور کارت هوشمند ملی این بازه زمانی به ۱۵ تا ۳۰ روز کاهش یافته است.
هم اکنون کارت هوشمند ملی برای افرادی که به سن ۱۵ سالگی رسیده اند صادر می شود.
جمعیت بالای ۱۵سال استان اصفهان افزون بر چهار میلیون نفر است.
کارت هوشمند ملی با سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌ کند تا از آن به عنوان یک ابزار چند منظوره استفاده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا