۳۲۱ نوزاد در اصفهان به نام رضا نامگذاری شدند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

۳۲۱ نوزاد در اصفهان به نام رضا نامگذاری شدند

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: ۳۲۱ نوزاد متولد شده در این استان در سه ماهه امسال به نام رضا و نام‌های مشتق آن نامگذاری شدند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا:حسین غفرانی کجانی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بین اسامی مشتق از نام رضا، نام های علیرضا، محمدرضا، امیررضا و رضا دارای بیشترین فراوانی و در صدر نام ها بوده است.
مدیرکل ثبت احوال اصفهان افزود: در این مدت ۱۸هزار و ۸۰۲ نوزاد در اصفهان به دنیا آمده اند و مدارک هویتی برای آنها صادر شده که ازاین آمار ۹ هزار و ۵۷۵ نوزاد، پسر و ۹ هزار و ۲۲۷ نوزاد دختر بوده اند.
غفرانی، آمار متولدان سال گذشته را ۸۰ هزار و ۵۵۷ مورد اعلام کرد و گفت: از این نوزادان ۴۱ هزار و ۲۶۱ نوزاد پسر بودند که حدود ۲ هزار نوزاد با نام رضا و نام های مشتق آن نامگذاری شدند.
براساس نتایج سرشماری ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر است که از این جمعیت حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مرد (۵۱ درصد) و ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار زن (۴۹ درصد) هستند.
همچنین استان اصفهان دارای یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد یک میلیون و ۴۱۲ هزار خانوار شهری و ۱۹۶ هزار خانوار روستایی است.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا