۳۴۴ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی راه اندازی شد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به سرمایه گذاری ۳۷۰۱ میلیارد تومانی، از راه اندازی ۳۴۴ واحد صنعتی در ۹ ماهه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،غلامعلی راستی با بیان این‌که با آغاز به کار این میزان واحد صنعتی در استان، زمینه اشتغال بیش از ۵۳۰۰ نفر فراهم شده است، اظهار کرد: تا پایان آذرماه امسال ۱۶۸ واحد صنعتی جدید ایجادی با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۴۰۱ میلیارد تومان و ۱۷۶ واحد صنعتی توسعه‌ای با سرمایه ۲۵۰۴ میلیارد تومانی در آذربایجان شرقی راه اندازی شده است.

وی افزود: محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت منسوجات، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی و وسایل نقلیه موتوری از جمله گروه‌های صنعتی در بخش‌های ایجادی و توسعه‌ای بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، بیشترین واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده توسعه‌ای و ایجادی در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر بودند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، راستی با تاکید بر توسعه و تعمیق ساخت داخل به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت صمت در سال‌های اخیر، ادامه داد: در راستای سیاست حمایت و تعمیق تولید داخلی، تعداد معافیت گمرکی ماشین‌آلات در بازه زمانی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش یافته ‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا