انتخاب شهرداری در شأن تبریز کمترین خواسته شهروندان از شورای شهر است

پس از استیضاح و برکناری عباس رنجبر، پنجاه و هفتمین شهردار تبریز، انتظار شهروندان از شورای شهر تسریع روند انتخاب شهردار جدید است که با گذشت چند روز از آن استیضاح هنوز هیچ حرکت جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش آذرانجمن،اولین و مهمترین وظیفه شورای شهر انتخاب شهرداری کاربلد، متخصص و آشنا به امور شهری است که مطابق قانون باید در اولین روزهای استقرار خود، به معرفی و بررسی کاندیداهای کلیدداری شهر بپردازند.

حال که بعد از نزدیک به پنج ماه، شهردار تبریز بنا به هر دلیلی استیضاح و از کار برکنار شد، وظیفه اصلی شورای شهر، یعنی انتخاب شهردار جدید، باید در اولویت برنامه ‌های آن باشد. ولی علی‌الظاهر هنوز عزم جدی برای این کار وجود ندارد و اولویت خود را بودجه شهر قرار داده‌اند.

اگرچه در فصل بودجه قرار داریم، ولی اعضای شورای شهر می‌توانند در کنار این موضوع ، انتخاب شهردار را نیز در جلسات غیرعلنی و علنی شورا بررسی کرده و شهر و شهرداری را از بلاتکلیفی درآورند.

انتخاب سرپرست برای شهرداری تبریز، تنها برای رفع و رجوع امور روزمره شهرداری است و مطمئنا آنظور که باید نمی‌تواند مثمر ثمر بوده و یا برنامه‌های شورا را به اجرا درآورده و مهمتر از آن در برابر آنها پاسخگو باشد.

انتظار شهرندان تسریع در انتخاب شهردار تبریز است، شهرداری که در کنار پاکدستی آشنا به قوانین شورا و شهرداری بوده و در راستای منافع شهر و شهروندان با شورا و دیگر ارگان‌های شهری تعامل داشته باشد.
همچنین توجه ویژه‌ای به دغدغه‌های شهر همچون حاشیه‌نشینی، شهر هوشمند، درآمد پایدار شهری، برنامه جامع فرهنگی داشته و برنامه‌های خود را در این راستا ارائه کند.
شأن و جایگاه تبریز این نیست که ثبات مدیریت شهری نداشته باشد و توسط سرپرست اداره شود. در همین راستا و با توجه به مسائلی که ذکر شد ضرورت دارد اعضای شورای شهر تبریز مسئله انتخاب شهردار را تسریع بخشیده و شهرداری در خور شأن و جایگاه تبریز کهن انتخاب شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا